lördag, april 17, 2010

Veckan och veckans stickning

Så har då en vecka gått igen. Det är aldrig annat. Det har varit möten och en matteföreläsning (jobbet) och så stickcafé idag. Det var Sandstickan som hade det. Och så hade jag ett möte med vår hemslöjdskonsulent i veckan. Man behöver ibland spåna, diskutera och så bara prata så klart. Kändes bra. Vi får se vad vi kommer att utveckla. Härom kvällen så tog jag och nystade upp det cerise garnet jag vann på Grötö (se bilden nedan) och det visade sig vara 2 stycken 50-gramshärvor egentligen. Men det är väl ok. Ska bli en sjal tänkte jag och jag startade redan för några dagar sedan. Efter några varv så upptäckte jag att det fanns en maska för mycket på stickan så jag har repat upp allt. Var enklare än att sitta och ta en maska i taget. Det fanns ju ingen banderoll på så jag vet egentligen inte vad det är för sorts garn. Någon som känner igen det? Frågade mina stickvänner idag och dom trodde att det var merinoull och trodde det skulle bli en jättefin sjal. Hoppas dom får rätt. Det var också en annan sak som blev klara idag. Men det håller jag för mig själv ett tag till. Ni förstår säkert varför. Sedan ska jag sätta igång min andra grå mudd, till mig själv. Kommer väl inte att användas förrän i höst men ändå. Ska användas ihop med min gråa långkofta är det tänkt. Och så ska det bli ytterligare ett par grå pulsvärmare. Eller rättare sagt det ska bli två par. Men med olika pärlor. Jag är väl snart expert på pulsvärmare med pärlor för det har blivit några vid det här laget. Jag har också lite andra projekt men dom är fortfarande i huvudet bara.

6 kommentarer:

Rosenvante sa...

Tur du vet vad du vill göra i alla fall. Jag vet nästan aldrig vad nästa grej ska bli när jag är klar. Men nu blir det nog en hel del babygrejer framöver antar jag.

Unknown sa...

De blir så fina dina pärlbeströdda pulsvärmare. Var riktigt trevligt att ses igår.
Ha det gott.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej!
Det cerisefärgade garnet lämnade jag in till lotteriet. Garnet heter Angorett och jag har färgat det. Materialsammansättningen är 70% merinoull, 25% angora och 5% polyamid. Sjal är perfekt och hör av om du vill sticka dig en axelvärmare med blad så mailar jag beskrivningen bums.
Många hej fr. Tant kofta

Sunna sa...

Här låter det som du har massor av inspiration och spännande hemligheter, kul

Samtal från min trädgård sa...

Angorett har jag också i cerise, så det kanske är samma, men mitt är köpt hos Liene. Tur att du har flera projekt på gång.

fale artut sa...

Tack så hjärtligt för din fina kommentar! Jag skall kolla mera på Grötö-reportagen sen!