måndag, mars 21, 2011

Vart tog det lugna livet vägen?

I mitt sista inlägg i februari så skrev jag om det lugna livet och hur jag njöt av det. Sedan blev det ett annat liv efter det. De senaste veckorna har jag inte varit hemma en enda kväll under veckorna. Jag jobbar heltid för närvarande och så kommer jag hem och Mannen fixar mat till mig och så äter jag och därefter iväg igen. Tur att jag har min älskade så jag får mat. Känner mig själv tillräckligt bra för att veta att jag skulle slarvat mycket med maten om jag levt ensam. Allt har inte bara varit plikt, politiska möten och så. Jag har återupptagit min klädsömnad efter många herrans år igen. I början av 90-talet sydde jag alla mina kläder själv. Sedan tog politiken vid 1996 och då blev symaskinen stående. Jag har också varit på årsmöte för Halmstads hemslöjdsgille och klarat av Halmstads stickcafé. Och på onsdag ska jag till min Bingekurs igen. Jo, min Bingestickning växer om än så sakta. Tycker inte jag kommer någon vart. En vän sa till mig i onsdags på vårt stickcafé att jag gnydde likadant när jag var i början av bakstycket också. Det hade jag glömt. Minnet jag har var att det gick på ganska snabbt. Vi har även klarat av Lillfrökens andra födelsedag. Hon börjar bli stor. Snart ska hon även bli storasyster så man kanske ska börja kalla henne för Storfröken för det står ju en i kö för att bli Lillfröken. På fredag tar jag tåget mot Göteborg. Jag ska till Grötö och sticka över helgen. Har sett fram emot det länge nu. Jag njuter ju av att få vara nörd så där koncentrerat ibland och gärna då tillsammans med andra nördar. Får väl återkomma och berätta nästa vecka. Undrar om det finns andra där ute i etern som också kommer dit?

4 kommentarer:

SF sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SF sa...

Hej! Nej tyvärr blir det inget Grötö i år :(. Jag är anmäld till en andra delen av en kurs som från början skulle vara till sommaren, men som blev ändrad just till torsdag-torsdag den här veckan. Sen har jag ju dessutom precis blivit opererad så jag hade nog ändå inte orkat åka till Grötö nu. Jag satsar på nästa år...

StickLena =KnitLena sa...

Det lugna livet du lyckades känna igen, missar nog de flesta andra i vårt moderna samhälle. Vi ska göra så mycket=allt, då blir det inget lugnt liv.
Jag hoppas att du kan varva ned lite och om jag fattat rätt är det tillökning på väg, varmt lycka till med den!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vi ses!
Med hej fr. tant kofta