måndag, april 17, 2017

Påsken år 2017

Då var påsken för år 2017 snart till ända, arbetsdag i morgon igen.

Skärtorsdagen är numera en helt vanlig arbetsdag för mig och skiljer sig inte ett dugg från alla de andra arbetsdagarna. Tänk att det funnits tider när jag slutade 4 timmar tidigare en sådan dag. Men det är historia.
Långfredagen var dock en skön dag. Min mellersta bonusdotter med sambo kom hem i torsdags kväll och stannade till påskafton. Vi var iväg till Varberg och såg ”Vårsalongen” på museet där. Vi, Mannen och jag, brukar alltid se den men så brukar den också vara här i Halmstad. Årets var som vanligt ganska blandad. Hade önskat mig lite mer textilt kanske men man kan inte få allt. För många år sedan när jag brukade se ”Orden runt från A till Ö” eller som många brukade säga ”Hedvig och Helge” så trodde jag att det där med ”Fyrkantsmålare” bara var hitte-på. Men på de senaste 10 åren så har jag lärt mig att så inte är fallet. Det finns någon fyrkantsmålare varje år på Vårsalongen, så även detta år. Men just i år så hade en konstnär gjort remsor och flätat det så det blev små fyrkanter. Också en variant.

Efter vi gått igenom hela museet, jo det gjorde vi så klart när vi ändå var där, så gick vi till kaféet och åt lite och bara trivdes med tillvaron. Gott te hade dom också.
Sedan promenerade vi runt fästningen, genom socitetsparken och ner mot Campus där vi hade vår bil. Men då fick vi se att där fanns ett ställe där man kunde äta lösglass. Så nu har jag ätit årets första lösglass och så klart det blev romrussin, vad annars. Vi tog oss även en kort promenad inne i centrum innan återresan mot Halmstad. Det enda som förmörkade dagen som annars fylldes av sol var blåsten.

Påskafton och påskdagen och idag annandag påsk har varit lugna dagar och jag har stickat en del, strukit en del, varit ute lite och sovit länge. Det måste man göra när man nu är ledig från jobbet. Ska nog passa på att stryka lite mer nu.

Inga kommentarer: