onsdag, juni 11, 2008

Lite färdiga stickningar.



Här i Halmstad har det blåst hela dagen så sanden yrt på gården till min förskola. Ungarna verkar dock inte ha några som helst problem med det. Det har ju inte varit kallt förståss. Synd om ungarna som hade skolavslutning idag. Men det utlovade regnet kom ju aldrig så man får väl vara tacksam för det lilla, som min mor alltid sa.


Nu är min första EM-socka klar och den andra påbörjad. Försökte fota själv den här gången men mannen kom och tog några också och det blev hans som jag valde. Svårt att fota sig själv. Här på slutvintern stickade jag mig själv en löskrage som jag skulle ha under min vinterkappa. Tyckte det var så knöligt med den stora halsduken på jobbet. När jag blev klar så blev det varmt och sedan kom våren och sommaren. Jaja, det blir väl höst och vinter igen. Färgen på kragen passar precis till min kappa som är beige också.


Får se om jag tittar på fotboll ikväll. Sista avsnittet av Uppdrag granskning hägrar också. Tjeckien spelar just nu mot Portugal och det var i varje fall 1-1.

4 kommentarer:

LenaL sa...

Så jätteläcker sockan är, och ett sånt fint mönster!

Löskragen ser verkligen härlig ut, ja sen när det blir lite svalare alltså:-) Nu är den väl kanske inte någon dröm, hur fin den än är och trots att det svalnat av en del. Men som sagt, det blir väl snart nog kallt nog för den. Har du gjort mönstret själv? Den verkar himla behändig att ha under en jacka.

Ha det så jättegott och kram på dej!

Anonym sa...

Jävligt tjusiga sockor om man får lov att säga så. Fuskkragen så lite lustig ut. Inte riktigt min stil men å andra sidan är det ju inte jag som skall ha den heller. Såg en bild som du påstår är min socka. Men det är inte min det är ju en mörk fläck på den. Lycka till med den fortsatta stickningen. Du får komma till Göteborg så skall vi gå till en garnaffär som jag tror är rena paradiset för dig. Kramisar från Anette

Britt-Marie sa...

Snygga sockor och härlig löskrage, du är verkligen duktig.

Sommarkram

Marias stickning och läsning sa...

Hej
Sockan ser jättefin ut och kragen också. Mycket praktisk att ha när det är kallt.
Tack för hälsningen på min blogg. Det är verkligen hemskt att det verkar vara så vanligt att man blir utsatt på jobbet. Klimatet har hårdnat och inflytandet minskat.