tisdag, juni 03, 2008

Äckliga värme!

Hela helgen och fram till nu har jag haft fullt upp med att bara genomlida. Jag tycker inte om värmen. Igår var vi till och med inne på eftermiddagen på jobbet. Barnen ville inte gå ut, dom slapp. Så det är inte bara jag som är konstig. Idag har det varit lite vind och det underlättar ju klart tillvaron. Ska vad jag förstår ännu mer vind imorgon. Så då kanske man kan vara ute på för och eftermiddagen. Trevligt. Annars har det varit mest jobb denna veckan. Vi lämnade in en rapport om språkutvecklingen i förskolan igår och är i slutfasen av kvalitetsredovisningen som ska lämnas en gång per år. Förutom delutvärderingar och annat. Det är mycket pappersarbete och rapportskrivning även för mig som förskollärare i förskolan. Jag har också fått veta idag, av min rektor, att jag från den 1 september får tillsvidaretjänst här i Halmstad. Tyvärr bara en 75% tjänst men den är tillsvidare. Jag har även ett 25% vik i 6 månader därefter så jag har 100% ett bra tag till. Men hur jag ska göra om jag blir av med mitt vik vet jag inte i skrivande stund. Förstår inte hur man tänker och konstruerar det här med tjänster. Jag får inte ihop det.

Inga kommentarer: