lördag, maj 31, 2008

Hammarkullekarnevalen.

Ikväll kom vi hem ifrån en heldag i Hammarkullen. Mannen, kära syster och jag har varit där hela dagen. Kära syster och jag har ju varit med på alla karnevaler men för mannen var det hans andra. Han är helt fascinerad av alla vackra dräkter, dansen och så klart alla supervackra kvinnor i alla åldrar. Inte mina ord. Han började på hemvägen planera hur han ska lägga upp karnevalsdagen år 2009. Karnevalen är från fredag till och med söndag men det är lördag som är den stora dagen. Som vanligt, med några få undantag, så var det ruskigt varmt och inte blev det bättre av all matlagning med tillhörande os och rök. Fruktansvärt mycket folk men det är ju det som är karnevalen. Kolla in deras hemsida och titta på alla vackra bilder som finns där. Mannen tog många så jag kommer nog att lägga något här också. Jag har börjat experimentera på min EM-socka. Har lagt upp maskor som jag tror passar min fot bra, storlek för en 10-åring, stickat några varv resår så den håller passformen mot benet och så ska jag testa ett mönster som jag stickade på en par sockar för många år sedan. Ett mönster ifrån Turkiet. Tror att det kan bli ganska annorlunda eftersom garnet är mycket annorlunda, både färg och struktur. Omlottröjan ligger också och väntar.

1 kommentar:

LenaL sa...

Det låter som ni hade en spännande och härlig helg!

Lycka till med sockarna.

Ha det så jättegott i sommarvärmen!