söndag, maj 18, 2008

Minigolf. Jag vann!!!

Idag har det varit ganska tråkigt väder. Sol med lite moln, blåsigt och kallt. Ingen inspiration alls. Vi, mannen och jag, tog en promenad och sedan fick vi för oss att åka och spela en runda minigolf. Och då hände något som aldrig hänt förut. Mannen har spelat i många herrans år och jag sedan sommaren 2004. Men idag … jag vann över honom. HURRA! Det var min allra bästa runda hittills. Vad jag kan minnas i alla fall. Min älskling blev inte sur och är en bra förlorare. Det är tyvärr inte jag. Jag är en dålig förlorare och blir sur till och med när jag förlorar mot mig själv. Jag har gjort klart första framstycket på min omlottjumper. Gjorde efter mitt eget huvud. När det andra framstycket är klart så får jag se om det funkar. Återkommer. Jag har också gjort klart min löskrage till vinterkappan som jag har till jobbet. Mycket enkel men jag tror jag gillar den ändå. Nu ska jag göra en likadan till Kära syster. Ska fota alltihopa när jag hinner. Sockorna är föresten klara och fotade men måste fixa bilden innan jag kan lägga in den på bloggen. Just nu letar jag sockmönster till mina EM-sockor. Dom får inte bli för stora. Har ju storlek 35 på fötterna och garnet jag vill använda har masktätheten 20 maskor för 10 cm. Hoppas jag hittar något fint. Gillar ju att sticka spets eller ytmönster.

3 kommentarer:

teresa sa...

hej igen o grattis till vinsten...!
Sockorna; jo, jag har stl 37 men om du har 35 så blir det ju perfekt med små sockor! Fast masktäthet 20 låter lite "stort" - är det ett tjockt garn?
Bohusstickning; jo, boken heter Poems of Color av Wendy Keele. Helt sjukt att vara tvungen att köpa en amerikansk bok för att få till tillgång svenska mönster... men det är det enda stället jag kunnat hitta! Beställde boken från Amazon.
Apropå träning; jag går hos en suverän sjukgymnast o NU FÖRST har jag förstått varför specifik träning för vissa kroppsdelar är så viktig (trots att jag tränat på Friskis mm i åratal). Så försök att ta dig tid - det gör så himla gott!
Ha det fint!

Anki sa...

Om du läser beskrivningar på engelska så hittar du två bra länkar hos mig (elann & kertzer), de har massor med fina gratisbeskrivningar på allt möjligt.

LenaL sa...

Grattis till vinsten!!! Alltid lika kul att vinna och trist att förlora, så är det bara.

Angående din kommentar, jag vet inte vad rosfeber är :-(!!! Jan försökte förklara, men jag tror inte han begrep riktigt heller. Det är inte bältros, tydligen nåt som orsakas av staflykocker (så kan det väl inte stavas?) sånt som också orsakar sjukhussjuka. Båda har säkert andra, väldigt tjusiga namn men det är det här som tydligen används. Nåt smärtsamt men inte smittsamt, det bara kommer och ska behandlas med bautadoser av antibiotika. Ett något ofullständigt svar på din fråga, men det är vad jag lyckats ta till mej!

Ha det så jättegott!
Kram