tisdag, oktober 14, 2008

Sticklördag på Stadsbiblioteket i Göteborg

Så har en ny vecka börjat. Får avstå stickcaféet imorgon för då ska jag på styrelsemöte. Förra gången blev det ju stickning som tog över. Kanske nästa gång kan bli stickning igen. Men det vågar jag nog inte säga i styrelsen. Använder mina pulsvärmare varje dag nu. Behöver dom för mina onda händer som blivit värre. Måste nog ändå ta mig till den där arbetsterapeuten som läkaren på vårdcentralen tyckte jag skulle göra. Men hastigt bestämde jag mig för att jag nog måste skaffa ett par pulsvärmare till. Så raskt fick jag fram garn och så blev det ett par pulsvärmare jag hittade i Stickas häfte med pulsvärmare. Här ser ni en bild under arbetets gång.

Till helgen ska jag åka till Kära syster. Vi har mycket att göra men ska ändå unna oss att gå till stadsbiblioteket för att vara med på en eftermiddag i stickningens tecken. Känns som en verklig lyx. Får bli lite plåster på såren för uteblivet stickcafé i morgon. I somras skulle ett av mina ansvarsbarn i förskolan sluta med anledning av flytt. Jag fick då ett sådant där minirosträ. Krukväxt menar jag. Den blommade i somras med flera blommor och sedan satte den igång att växa så jag satte den i en större kruka. Och tro mig eller ej men, nu har den 3 blommor varav en är knopp, en halvt utslagen och en helt utslagen. Är den inte vacker?

Inga kommentarer: