onsdag, oktober 01, 2008

Stickcafé och stickcafé och Kära syster så klart

Idag var det då första dagen för oktober. Nu känner man att det är riktigt höst. Kallt i luften även om solen skiner. Idag har det varit regn mest hela tiden och däremellan har det varit skurar. Men vi var ute med barnen både på förmiddagen och eftermiddagen. Något blöt och väldigt frusen blev jag och även barnen frös till slut när dom fick gå in vid ca 16.30. Efter jobbet bestämde jag träff på stan med Kära syster. Vi gick till den nya garnbutiken ”madebyme”. Var ju tvungen att uppvisa vad vi har i Halmstad när hon var så snäll sist och tog med mig till 2Knit i Göteborg. Man kan väl säga att det är lite skillnad, om man säger så. Därefter tog vi vägen om biblioteket på vägen hem. När vi var nästan hemma kom jag på att vi skulle varit till Kupan (Röda Korset) också men det hade jag glömt bort. Igår kväll var vi, Kära syster och jag, hos Hemslöjden på höstens första stickcafé. Jag var där sista gången före sommaren men Kära syster hade aldrig varit på stickcafé i hela sitt liv. Hon gillade vad hon såg. Trevligt hade vi båda två. På lördag skall vi på ett stickcafé till. Då ska Sandstickorna träffas här i stan på Fribergs café. Har inte träffat dom på evigheter. Träffar ju några när det är stickcafé på Fribergs men det är ju inte Sandstickorna då. Kära syster ska så klart följa med. Hoppas jag har lyckats få henne att vilja gå på stickcafé i Göteborg sedan. Men man kan aldrig veta vad gäller henne.

1 kommentar:

teresa sa...

Låter kul med alla stickcaféer.
Ska bli kul att se din slipover färdig (slipover är nästa objekt på min "vänte-lista" - så skönt under jackan på vintern).