söndag, september 28, 2008

Höstens första stickcafé och frossande i stickcaéer

Så är snart denna månaden slut. Har just haft en deprimerande stund med räkningar. Samma visa varenda månad. Jag har visserligen inte några enorma räkningar med det är liksom ändå deprimerande.
Sitter just nu vid vårt stora matbord i vår ”matsal” och tittar ut på gården. Det är jättevackert nu tycker jag med träden i gröna, bruna, gula och röda färger. Och inte är det kallt heller. Solen har försvunnit men man får vara nöjd ändå. Det har ju varit härligt denna veckan med mycket sol och värme. Min gula slipoverstickning går vidare. Det är inte så jättemycket kvar på den. Skönt att slippa sticka ärmar också. Tog en bild på den när jag hade påbörjat framtycket. Tycker faktiskt att mönstret blir riktigt fint. Nu börjar hjärnan arbeta på nästa projekt. Garn har jag ju så det räcker och blir över men vad ska jag göra med det. Satt och tittade i min vackra bok Victorian Lace today förut och jag blir alldeles sjuk. Måste bara försöka översätta något mönster först. En tröskel som måste övervinnas. Har ju också fint sockgarn som jag köpte på 2Knit som jag ska ha något fint mönster till. I onsdags var jag på säsongens första stickcafé. Jo, jag valde caféet den här gången, får avstå nästa om 3 veckor. På tisdag ska jag till Hemslöjdens stickcafé. Och på lördag så har Sandstickorna café här i Halmstad. Jag njuter i fulla drag. I morgon kommer Kära syster hit och hälsar på oss. Det ska bli riktigt roligt även om jag jobbar på dagarna och hon då får klara sig på egen hand. Länge sedan hon var här nu. Hon har aldrig varit på stickcafé så nu tänker jag släpa runt henne och hoppas att hon får smak på det och fortsätter gå i Göteborg sedan. Nya garnbutiken ska också få ett besök. Jag får väl se vad hon vill göra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mönstret ser fint ut på din slipover tycker jag. Jag har återupptäckt detta plagg i höst och har precis stickat en till mej i Alpacka, ljuvligt varm o skön!!

LenaL sa...

Så ljuvlig slipovern ser ut! Ska bli väldigt kul att se den färdig.

Men inte ska du dra dej för att försöka något ur VLT! Jag var skitnervös när jag började med en av mina första sjalar någonsin ur den, och var då även nybörjare på att läsa engelska mönster, men genom att ta en sak i taget och inte bekymra mej om nästa fas var det inga som helst problem. Jag blev verkligen glatt överraskad över att det gick så galant och lättvinligt.

Lycka till med det!

Kram