måndag, september 08, 2008

Ensam hemma

Ikväll sitter jag här hemma ensam. Inte ens Kattfröken är hemma. Får väl se när hon tänker dyka upp. Mannen är på stan och dricker pilsner med ett par f d arbetskamrater som är i stan. Det är inte ofta han är ute på egen hand så jag har väl inget att klaga för. Men det är tomt utan honom. Men något positivt har det fört med sig. Jag har fått gjort det som jag har skjutit upp i minst ett par veckor nu, nämligen strykningen. Men nu har jag strukit en gardin, 1 klänning och 5 kjolar. Så nu har jag väl kläder ett par dagar i varje fall. Tänkte ta klänningen redan i morgon eftersom vi har studiedag. Alltså inga matkladdiga ungar omkring mig. Nu har jag funderat på vilka jag ska skicka min fina utmärkelse vidare till. Jag har inte kontrollerat vilka som har fått den tidigare utan bara tänkt på vilka bloggar jag tycker bäst om och nu ger jag er utmärkelsen ifrån mig. Lena L fick jag ju min av så du får ingen nu. Annars tillhör du den lilla skaran jag tycker bäst om. En annan är Annika. Vidare har vi Tina, Maria och Teresa.

6 kommentarer:

Annika sa...

Å tack, vad glad jag blir!

teresa sa...

Tack, det var jättegulligt! Roligt att du gillar min blogg.

Tina sa...

Tusen tack vad jag blev glad när jag läste ditt inlägg.
Många tack för ditt mail, NU blev sockarna kanonbra precis så som jag ville att de skulle se ut. TACK än en gång.

Kram/Tina

Marias stickning och läsning sa...

Tack, Carina! Precis som de andra blev jag glad. Det är roligt att andra läser det man skriver och att man hittar varandra genom bloggarna. Jag gillar din blogg, det är kul att du är förskollärare och från västkusten. Dessutom bor min son i Halmstad.
Kram från Maria

Tina sa...

Hej
Du har ngt att hämta på min blogg.
Tina

teresa sa...

Du skriver så rara saker, tack. Ja, vilka är eg. "alla andra"?? Men ibland känns det så.
Många bloggare är himla ambitiösa. Men vem sätter ribban egentligen? Bara man själv ju.
Kul att du gillar hösten, det gör INTE jag...