tisdag, september 02, 2008

En riktig sommarhelg, kanske är sommaren slut.

Helgen var ju strålande och mannen och jag låg på stranden båda dagarna. Jag brände mig faktiskt på en sidan av ryggen. Det trodde jag bara inte kunde hända så här långt fram på året. Skönt var det i alla fall. Vattnet var lite varmare i söndags så lite bad blev det också. Idag har vi fått tapetserat i köket. Tapeten är lite milt randig och har en grön färg, lite åt olivhållet till. Tänk vad det gör mycket för att det ska bli fräscht och fint. Den gamla som satt här när vi flyttade in var tegelröd. Hela köket blev liksom nytt och det känns mycket större också nu. Glad blir man av att se det. På torsdag eftermiddag ska stickningen och jag åka upp till Göteborg. Jag ska gå Tjejgåing där. Det är kära syster och jag som ska det och det har vi gjort nu varenda år sedan många år tillbaka. Förr sprang vi Vårruset men så hittade vi det här istället och gillade det bättre. Jag kommer hem redan på fredag morgon igen. Kära syster ska få sin överraskning också. Hoppas nu bara att hon tycker om det. Jag har önskat mig att vi ska gå till garnbutiken 2 Knit på tordag eftermiddag när jag kommer upp. Har aldrig varit där. Det ska bli jättekul tycker jag. Får se om jag kan låta bli att köpa något. Jag har tittat på Stickameras sida både igår och idag för att se mina sockor men i skrivande stund har stickningarna i sommartävlingen inte blivit utlagda. Har inte fått satt in bilden på veckans rosbukett ännu. Men den kommer förr eller senare. Den finns i alla fall och står här alldeles intill.

1 kommentar:

Marias stickning och läsning sa...

Hej! Vad härligt det låter att ligga på stranden och bada i september. Det har hänt att det varit möjligt här norrut, men det verkar inte så i år. Mornarna är kalla, kvällarna mörka. Ibland soliga dagar men mycket regn. Jag längtar ner till västkusten.