söndag, november 29, 2009

En vecka till att lägga till handlingarna

Vet inte hur det kan komma sig att dagar och veckor går så fort. Jag hinner liksom inte med. Känns som det är måndagar och fredagar bara. I måndags var det en lugn dag och inget på kvällen. I tisdags var det stickcafé hos Hemslöjden. Som alltid en mycket trevlig tillställning. Ganska många kvinnor som var där och de var på sitt allra bästa humör. Onsdagen avslutades med stickcafé på Fribergs och dit kom 13 glada stickerskor. Ska skriva på den bloggen också men jag har inte hunnit ännu. Torsdagen var bara jobb. Men i fredags var jag faktiskt ute med mina nya arbetskamrater. Dom på min avdelning som jag jobbar tillsammans med var dock inte med. De andra var riktigt trevliga och det kändes bra. Men det var ju de två som var frånvarande som jag hade behövt träffa under lite andra former så vi kan få ett bättre arbetsklimat. Den dåliga stämningen håller i sig. Vi får se hur det utvecklas. Själv har jag kommit dithän att jag skiter i dom. Igår kväll hade Mannen och jag en riktigt trevlig kväll tillsammans med våra vänner. Jag är så glad att vi har dom vänner vi har. Vi satt från sextiden till långt fram på natten och lyssnade på musik, diskuterade musik, politik, litteratur och barnprogram från 70 och 80-talet. Finns det någon där ute i blogglandet som minns t ex ”Tårtan”? Nästa vecka har jag Sandstickans stickcafé att se fram emot, nästa lördag. Får se hur långt jag hunnit på min ”Svärmorssjal” till dess.

2 kommentarer:

Eva S sa...

Visst minns jag "Tårtan"!!! Köpte DVDn och visade för några barnbarn. Det uppskattades.
Ha det gott!
Eva i Lund

Marias stickning och läsning sa...

Vad tråkigt att det inte blivit bättre relationer i ditt arbetslag. Eftersom man jobbar så nära varandra i förskolan och är beroende av att dra åt samma för att jobbet skall kännas meningsfullt så är det en tuff situation. Hoppas det blir bättre framöver, annars tycker nog jag att du skall försöka ta upp det du upplever med chefen närvarande. Men som sagt det tar ibland tid att hitta varandra.
Tårtan var en höjdare väl värd att se på nytt. Såg att Jan Lööf kommit ut med en ny barnbok där bagarna från Tårtan finns med. Mitt absoluta favvobarnprogram från den tiden är annars Trolltider.