fredag, februari 19, 2010

Äntligen fredag

Denna vecka har det varit några möten bara, annars ganska lugnt. I måndags var jag även på utbildning, ICDP. Om nu någon vet vad det är. Jag kan tyvärr inte förklara men uppgift till nästa gång är just att kunna förklara för andra vad det hela handlar om. Vad gäller stickning så har det bara varit stickning här hemma. Kan inte berätta så mycket om den ännu eftersom personen som ska få det brukar läsa den här bloggen. Och då blir det ju ingen överraskning. I morgon ska vi, Mannen och jag, åka ner till Malmö över dagen. Det ska firas födelsedagar. Lillfröken är alldeles strax 1 år och hennes pappa 30. Det kan väl vara värt att fira? Mannen, som har körkortet i familjen, bestämde att eftersom vädret är totalt opålitligt så blir det tåg den här gången. Och idag har det snöat en hel del och slaskat också en hel del och mer snö väntas. Och Skåne i snöväder är väl heller inte det roligaste som finns har jag fattat. Jag råkade ut för något konstigt också denna veckan. Har en live-adress där jag har alla kontakter vad gäller stickning. Så i tisdags kväll när jag skulle besvara ett mail så var mitt konto blockerad av msn. Fattade noll. Tänkte att det fixar sig väl i morgon, något tekniskt fel. Men i onsdags var det likadant. Jag fick mail men kunde inte svara eller skicka egna. Då tog jag kontakt med supporten och då blev jag riktigt ställd. Jag skickar för många mail till för många människor och för ofta. Dom, systemet dom har, trodde jag var en maskin eller en hacker som skickade ut en massa mail till folk. Ja, jisses vad man kan råka ut för. Nu har jag skaffat mig ytterligare en gmail-adress så jag får möjlighet att dela mina gracer på två ställen. Snacka om att vara handikappad.

3 kommentarer:

Hulda sa...

Var beredda att sitta på tåget i 6 timmar....har en kollega som bor i Malmö och jobbar i Båstad som har suttit fast mellan HBG och Landskrona två gånger på två veckor i 6 timmar varje gång. Senaste gången var igår med tåget som spårade ur...

Unknown sa...

Jag säger som Hulda, ta det mycket nätt och kolla, jag menar det verkligen, på nyheter/radio för det är utfärdat klass 1 varning som lätt kan ändra sig till en klass 2 dito med det oväder som är på väg från Polen. Min gubbe och jag hade också tänkt söderut i morgon för att uppvakta en liten nybliven 6-årig hjälte men vi avvaktar.
Var rädda om er & ha det gott.

Monica Hansen sa...

Så tokigt att man kan ha för många kompisar? Ha en trevlig helg!