torsdag, februari 25, 2010

En härlig stickningsvecka

I morgon är det fredag och det har varit en riktig stickvecka och den är inte slut ännu. I tisdags var jag på Hemslöjden på stickcafé. Det var väl bortåt 15-17 damer som var på sitt bästa humör och stickade och pratade stickning, beskrivningar, modeller och garner. Lite annat blev det nog också. Själv höll jag på med en blå väska som strax är klar. Hade börjat med den i måndags kväll för att just ha med på veckans stickevenemang. Den kommer inte att bli likadan modell som den förra men det är samma garn. Den här blir nog lite mer likt en handväska. Bild kommer. Mannen ska tvätta på måndag så det blir efter det. I går kväll var jag på Halmstads stickcafé. Vi var 17 glada sticktjejer i alla åldrar. Det är riktigt bra flyt där nu. Ni får läsa på den bloggen. Kolla speciellt den där egenhändigt gjorda kreationen som en av tjejerna hade på sig. Min väska stickades vidare på. I kväll kommer jag att göra klart med den lilla väskan. Föresten har jag berättat att jag är klar med den där hemlisstickningen. Bild kommer på den också bara den blir överlämnad till den nya ägaren. På lördag ska jag på kurs. Det är här i Halmstad, Hemslöjden. Då ska jag lära mig tvåändsstickning. Alla jag känner som har prövat på säger att det är så himla kul så jag var ju bara tvungen att också pröva. Rapport kommer till helgen. Söndag ska bli en vilodag.

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vilken härlig vecka. Det är så kul att du länkar till Café stickningen så man kan få se hur det ser ut när ni träffas. Har ju aldrig varit på nått sådant.
Ha så mysigt på lördag och dra åt dig så mycket kunskap som bara går

Unknown sa...

Det löste sig till slut. Vi ses på tvåändsstickningen.

Sunna sa...

vilken underbar vecka, den kan göra vem som helst avvis, mig tex

Samtal från min trädgård sa...

Vad mycket du har hunnit under veckan! Och kul att du har samma tanker som mig kring tvåändsstickning. Vi hade en liten privat kurs i dag, väldigt enkelt, men kul.