onsdag, juli 20, 2011

Mitt i semestern och i morgon iväg till stickstämman

Nu har jag haft semester ett tag, sedan midsommar. I början var det ju sommar och strandliv som gällde. Men sedan blev det ju lite si och så med det. Vi har varit i Göteborg en heldag och besökte bl a Röhsska tillsammans med Kära Syster. Dagen avslutades på Liseberg och en föreställning med Carl-Einar Häckner och hans gäster. Bilderna är kvar i kameran så dom kommer senare. En sådan dag tillsammans börjar bli tradition. Vi har varit och hälsat på barn och barnbarn och även haft besök också. Det blir ju lite omkringresande för det.

Igår kväll var vi i Falkenberg och lyssnade på musik på deras Blues och jazzdagar. För mig var det första gången jag var där. Bra! Det blev lite hastigt för goda vänner hörde av sig och frågade om vi skulle med. Men nästa år får vi nog försöka vara något mer förberedda.

Och så i morgon bitti åker jag tillsammans med ett par till från Halmstad till Önnestad nere i Skåne. Vi ska på årets stickstämma. Läs årets höjdpunkt. Får berätta mer utförligt när jag kommer hem. Alltså på måndag. Ska försöka ta lite bilder den här gången. Förra året så hann jag liksom inte med fotandet så jag kom hem utan bilder. Förra året var stickstämman i Roslagen och jag var där också. Hoppas nu att det blir lika kul detta år för mina förväntningar har så klart höjts en ribba sedan sist.

3 kommentarer:

Smycka sa...

Låter som om du har fullt upp på din semester! Du har verkligen haft fint väder! Hoppas stickstämman var givande. =o)

fale artut sa...

Lycka till med alla projekt och förkovringar! Det blir roligt att se ur det går! Ge inte upp, man känner sig så härligt nöjd efter sina första metrar garn!

Anna sa...

roligt med stickstämma, ha det så kul :)