söndag, februari 09, 2014

En bortskämd kvinna med hemmaman


Då var det en vecka sedan jag skrev sist. Det är inte alls planerat så men ibland går dagarna så fort så jag hinner inte med.

Jag har svårt att komma i takt med den nuvarande situationen. Jag jobbar ganska mycket och är van att vara upptagen och borta hemifrån flera kvällar i veckan. Det är det normala. Nu måste jag dessutom göra allt hemarbete också och det gör jag ju aldrig annars. På helgen brukar jag diska någon gång och det händer att vi städar tillsammans om det är något speciellt. Jag brukar också försöka om jag har tid att supporta kocken när han ska laga mat. Frukosten gör jag dock själv, ograverat, på vardagarna. Men annars har jag ju hemmaman och han gör alla de där vardagliga sakerna som man gör i ett hem. Nu måste jag göra det själv. Bara att gå iväg och handla och göra det ordentligt tar mycket tid och ork, speciellt tid. Så här kommer vi att ha det länge och det är bara att gilla läget men det är jobbigt. Jag vet att jag är bortskämd så det behöver ingen tala om för mig.

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Ja du det är när nått sånt här händer som man märker vad som görs bakom ens rygg, även om man tror sig veta.
Tur det är för en tid bara, då blir det snart som vanligt igen, du får se det som lite payback nu.
Hälsa mannen