onsdag, januari 16, 2008

Lite livsfunderingar.

Tänk att en dag kan vara helt utan någon som helst händelse utom lunket. Fast det är klart det skulle vara mulet på eftermiddagen men solen tittade fram. Det var ju en händelse som inte skulle hända. Annars, upp till jobbet, inte något oförutsett hände och sedan hem. Vi hade tvättstugan idag och nu sitter jag här. Skall sticka när jag ätit middag som står just nu i ugnen. Funderar ni aldrig på vad ni gör av era liv? Sådana här dagar gör jag det. Tur man har stickningen som ger lust och tillfredsställelse ändå. Har suttit här en stund nu och kollat på andras bloggar, stickbloggar. Dom verkar så intressanta och genomtänkta. Förstår inte heller hur dom hinner allt. Stickprojekten verkar bara ploppa ur händerna på dom och fina är det också. Sedan förstår jag inte hur dom lyckas få så många kommentarer på sina bloggar en del, massor i parti och minut. Men min blogg är ju ny så jag kanske bara lider av brist på tålamod. Jo det erkänns att tålamod inte är min starkaste sida. Något jag däremot har i överflöd är envishet så jag kommer ju inte att lägga ner det här stället i brådrasket. Men jag skulle vilja veta hur man får folk att besöka mig och skriva till mig. Men, men … det löser sig väl.

4 kommentarer:

Soili sa...

Håller med dej,det är jättekul att kolla stickbloggar.Får så mycke inspiration.Det är nästan så jag glömmer min stickning*skrattar*Själv är jag en glad pensionär så jag hinner sticka en hel del.

LenaL sa...

Så sant som det är sagt, det är verkligen kul att kika runt bland alla kul, trevliga, intressanta och inspirerande bloggar. Men visst är det väl så kul när man märker att andra läser ens egen, och då gärna skriver en liten kommentar! Själv tyckte jag det gick väldigt trögt med både besök och framför allt kommentarer när jag började blogga, men det har vuxit till sej till min oerhörda glädje och, faktiskt, förvåning. Men jag tror att det går med automatik om man gör sej påmind genom att själv skriva kommentarer på andras bloggar. Då blir ju vederbörande nyfiken, i alla fall blir jag det, om ett okänt namn dyker upp och måste genast kolla vem det är. Och vips har man hittat en ny, intressant sida att lägga till listan över favoritbloggar :-)!
Beväpna dej med lite tålamod, så kommer säkert kommentarerna.

Ha det så gott!

Eva i Halmstad sa...

Hej Carina
Jag tror som Lena.
Sätt in en räknar så ser du hur många som är inne på din sida.
Klicka på min räknare (eller någon annans) och följ de instruktioner du får.
Ha de gott

Cecilia N sa...

Ja man blir lite avis när man ser hur många som är inne på andras bloggar och kommenterar. Men med min här så har du ungefär som jag har om jag har tur. ;-)

Jag är lite lat, det ska erkännas. När jag kollar stickbloggar så går jag via Barbros hemsida och klickar mig igenom hennes "radda". Och så gör jag ofta med andra bloggar jag också besöker. Min "radda" ser lite kort ut, men det är för att flera av dem är "portaler" till ännu fler som jag besöker.
Så att hamna i någon välbesökt bloggs "radda"/länklista är väl det jag kan rekommendera för att bli "känd".
Sticka mera är en sida med många länkar som man kan be att få bli inlagd på.