måndag, januari 28, 2008

Ett fynd på Kupan, knypplad duk.

Idag när jag kom till jobbet så var det bara tre barn där. Alla de som var sjuka i fredags var fortfarande sjuka. Kräksjukan härjar vilt. Det sägs att den här gången är den ännu värre än förra omgången och det är många av barnen som redan haft den förra och nu har den nya. Så även jag hade ju den förra så nu väntar jag bara på att åter igen bli sjuk. Idag var mannen och jag till Kupan och lämnade ett par kassar med gardiner och tygstuvar som kom ifrån svärmor. Dom blev glada och tackade. Blir alltid glad när dom gör det för då blir jag taggad att gå hem och plocka ihop mer för att lämna. Hade tänkt leta upp någon liten broderad duk som jag ska använda som dekor på en väska som jag tänker sy till min stickning. Behöver ju det när jag ska gå på stickcafé nu i framtiden. Eva i Halmstad har en sådan väska och jag blev riktigt avundsjuk. Men jag hittade ingen broderad duk, handbroderad då alltså. Däremot fann jag en underbar liten knypplad duk för 2 kr som jag ju genast tog. Och det passar mig utmärkt eftersom jag faktiskt är en knypplerska också. Men det var länge sedan nu.

Inga kommentarer: