tisdag, november 11, 2008

Fortsatt trojanterror, JS/Cardst.A och Heirloom Knitting

Sent igår kväll testade jag och datorn skrek inte. Blev jag glad eller? Men för en liten kort stund sedan så skrek den igen. Blev jag ledsen eller? Nej, ni som lämnat kommentarer, blogspot har inte fixat det hela. Trojanen, JS/Cardst.A, finns hos dom och inte i min dator. Mitt virusprogram klarar av problemet. Men mitt stora problem är ju att mina länkar under favoriter raderas. Jag tappar en massa av mina kontakter. Men nu till något trevligare. Jag fick sms idag att ett bokpaket låg och väntade på mig på posten. Direkt efter jobbet så gick jag dit och det var min bok om Heirloom Knitting av Sharon Miller. Satte mig för att titta lite i den och vips … så hade det gått 1½ timma. Jag bara satt där och dreglade över sidorna. Vilken fantastisk bok. Jag har för många år sedan sett några bilder på denna stickning, bilderna finns i boken, och blev direkt förälskad. Men då visste jag inte vad denna typ av stickning kallas för men blev efter en del letande på nätet lite klokare. Nu äger jag boken. Mannen säger att det är så roligt att se hur glad jag ser ut när jag stod där med boken i handen. Har ni inte boken men tycker om spetsstickning så är det en guldgruva. Roligt att det finns några som tyckte mina pulsvärmare var fina. Jag tyckte också att mönstret var fint. Men dom blev lite färglösa och det är inget jag brukar vara. Men som sagt dom passar till både det ena och andra.

1 kommentar:

StickLena =KnitLena sa...

Stackars dig och din dator som har problem med trojan. Jag har Panda som antivirus och har såvitt jag inte haft samma problem som du.
Hoppas det blir fixat snart.
Lycka till!