lördag, november 29, 2008

Äldrevården och alla mina stick och virkgarner

Idag har det varit en mörk, regnig dag. Riktigt trist. Vi har bara varit utanför dörren för att åka iväg och handla lite mat, kylskåpet var nästan tomt. Men vi hittade inget direkt att köpa för att ha till middag idag så vi bestämde lite hastigt och lustigt att vi skulle gå ut och äta. Kom hem för en kort stund sedan efter en mycket god middag på lokal. Jag tycker oftast att det är roligast och godast när det blir lite mer så här spontant än att det är planerat i veckor innan. Jag åt lammytterfilé med en mycket smakrik sås, grönsaker och potatisgratäng till. Mannen åt en köttplanka. Är man mätt och go nu eller? Igår var vi i Göteborg, mannen och jag. Mörkt, regnigt var det där också men varmt. Hälsade på kära syster och pappsen. Han blev riktigt glad över att se oss. En av personalen var där bara för att hälsa på för hon var visst sjukskriven. Vilken underbar tjej och pappa tyckte så mycket om henne. Jag minns för ett tag sedan att han berättade att hon fått hård kritik av vissa av sina arbetskamrater för att hon var för engagerad och la ner för mycket krut vad gällde de äldre. Pappa blev sju tunnor rasande och jag med. Igår när jag träffade henne så gick mina tankar till äldreboende här i Halmstad som varit i blåsväder nu ett tag. Man får tydligen inte vara för duktig i sitt jobb och bry sig om de människor man jobbar med. Är det verkligen så här i verkligheten? Man tar sig för pannan. Håller fortfarande på att sortera garner och njuter av det. Tankarna rusar hela tiden iväg och fantiserar om vad man ska kunna göra med det garnet och det garnet och det garnet. Ja, vad ska jag göra med allt garn jag plötsligt har? Kära syster fick en låda av mig igår också.

Inga kommentarer: