lördag, november 15, 2008

Julmarknad på Lilla Böslid i Halmstad

Det verkar som de trojanska hästarna har övergivit blogspot nu. Inte ett skrik har jag hört ifrån datorn fast jag använt mina favoriter flera gånger i dag. Någon frågade vad det var för länkar som hästarna åt upp. Jo det var länkar till blogspotbloggar. Idag har mannen och jag varit på julmarknad på Lilla Böslid utanför Halmstad. Hör väl till kommunen men ligger utanför stan. Till min förvåning fick man betala 50kr för att över huvud taget komma in. Det förtog ju glädjen tycker jag. Det kändes som att behöva betala inträde för att få komma in på ICA för att handla mat. Det skulle vara enbart halländskt vad gällde både mat och hantverk. Men det var i varje fall ett stånd som verkade ha provianterat på Indiska eller något liknande. Stark senap kunde man inhandla i flera stånd. Vilken tur jag provsmakade innan jag halade fram plånboken. Senapen var riktigt mild. Måste väl erkänna att jag kände mig något besviken. Men man kan inte säga att det var folktomt i alla fall för det var totalt packat med folk. Det var tydligen många som gillade mina pulsvärmare trots allt. Det blev jag ju jätteglad för. Just nu håller jag mest på med att gå igenom gamla garner. Mest min mammas men det har smugit sig in även från min andra syster och även har jag hittat några som är mina egna. En del ska jag skicka av till Röda Korset och något ska Kära syster få. En del får jag väl lägga i garnlådan för dom har jag svårt att göra mig av med. Vet dock inte vad jag ska göra av dom. Men det löser sig väl. Eller så rensar jag bland dom om något år igen och då får Röda Korset mer garn. Så brukar det funka med mina kläder. Annars så ska mina gula slipover göras klar och så ska jag fortsätta med Kära systers vackra sjal. Jo jag tycker den är fin och garnet är jättefint. Inhandlade garnet av min vän Rachel när Kära syster var och hälsade på.

Inga kommentarer: