måndag, mars 16, 2009

Rätt låt vann och lilla barnbarnet har kommit

Ibland går tiden så rasande fort så man hinner inte med. Det skulle bli en lugn vecka, den som passerat. Men av någon konstig anledning så bara rusade den förbi. Fast något ganska stort hände ju så klart. I torsdags morse såg en liten flicka dagens ljus för första gången. Familjen har fått sitt första barnbarn. Vi var nere i Malmö och hälsade på henne igår för första gången. Jodå hon var söt och hon var jättesnäll. Hon gjorde det som små bebisar ska göra. Sov, åt och det där andra ni vet som inte luktar så gott. Och vad fick hon inte ifrån mig om inte en liten stickad sak. Vad tycker ni? Det börjar bli en liten men trevlig tradition att vi samlas tillsammans med våra vänner för att tillsammans se på melodifestivalen. I år var vi hemma hos oss. Vi brukar inte alltid vara så eniga om vilken låt som bör vinna men i år var vi det. Och rätt låt vann ansåg vi. Det är inte ofta man kan säga det. Jag såg kanske inte så många löpsedlar igår men jag såg i alla fall inget om att fel låt vann. Nu hoppas jag bara att Sverige får vara med och tävla också och sedan att det går riktigt bra för Malena Ernman.

4 kommentarer:

LenaL sa...

Så jättefina sockar! Visst är det kul att sticka såna där små läckerheter?

Ha det så jättegott!

SF sa...

"...något ganska stort hände..." -det var väl jättestort :). Stort grattis! Själv får jag nog vänta lite på barnbarn tror jag (min äldsta dotter är iofs 17 så man kan ju inte veta säkert...), men jag har några små syskonbarn som jag tycker om att skämma bort.
Och jag tycker också rätt låt vann, den har vuxit under tiden på något sätt.

Samtal från min trädgård sa...

Gratulerar till lilla bebisen i Malmö, vilken fin present hon fick, precis vad hon var värd!

MinaStickor sa...

Grattis till det första barnbarnet. Jättekul! Fina sockor till en liten tjej.

Tänk vad "grejer" man kommer att sticka när man själv får barnbarn.