fredag, oktober 23, 2009

Rosor i slutet av oktober och stickning på Grötö

För ett par dagar sedan så sa Mannen när jag kom hem från jobbet att han lånat min kamera för att fotografera våra röda och gula rosor. Jag undrade så klart vad han menade och varför han hade fotat dom nu när det inte finns några blommor mer. Men se där hade jag fel. Det var just blommor han hade tagit bilder på. Här kan ni se både en röd ros och en gul ros och dom blommar ännu. Kollade för en stund sedan. Nu har jag jobbat på mitt nya jobb i precis en vecka. Längtar tillbaka till mitt gamla jobb. Undrar hur lång tid det kommer att ta innan jag känner mig hemma och att jag upplever att jag har någon påverkan på vad som händer. Har jag berättat att jag anmälde mig till Grötö nästa vår? Minns inte det. Men jag skickade in anmälan exakt kl 10.00 (10.00.18) den 10 oktober precis när man kunde anmäla mig. Och se jag kom med. Det känns riktigt spännande. Jag var visserligen med i år också då hade jag inte helpaket. Så det var lite splittrat och jag missade mycket socialt och mycket stickning. Då bodde jag på Björkö hos min äldsta vän jag har så det gick ingen nöd på mig då heller men ändå. För dom som inte vet vad som menas när man bara säger Grötö så kan jag tala om att det är Stickfest i Väst, SiV.

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Rosor är väl fantastiska. Det är lika i min trädgård, alltid någon ros som blommar från tidig vår till sen höst.

Samtal från min trädgård sa...

Grattis till Grötö, funderade, men bestämde mig för att vänta tills jag mår så bra som jag kan. Det är ändå både resa och kurser, så det kommer att ta mig en vecka att komma igen efter en sådan helg. Men jag ser framemot alla rapporter på olika bloggar.

Vi har också en ros, ska se om jag kommer i håg att fota den imorgon, men där är en vacker knopp i ljusaste rosa.

Unknown sa...

Vackra! Förstår inte inte hur det kan blomma rosor så här sent på året.

Unknown sa...

Ja vi har tur här i sydväst som kan njuta av blommande rosor länge. Va roligt, GRATTIS till att ha kommit med till Grötö.
Ha det gott.