lördag, januari 15, 2011

Första arbetsveckan är slut

Ja, då har jag jobbat en hel vecka. Nej, känslan av att ha varit ledig länge har faktiskt, så underligt, inte släppt. Kanske beror det lite på att jag är på en förskola där jag inte jobbat förut. Efter en vecka fick jag förlängt till den 11 februari så nu är det bara att leva med. Jag stickar på högvarv på min Binge-stickning. Känner att det går för sakta. Det är fortfarande bakstycket jag håller på med och jag har ju två framstycken och två ärmar kvar och så montering med kanter. Lite att göra alltså. Det var någon som undrade vad Binge-stickning innebär. Jag googlade och sökte Binge i bild. Gör det ni också och titta så får ni lite uppfattning om vad det är. En ganska lugn helg annars men så trist väder. Det regnar och regnar och är mildväder. Mörkt är det också. Kan det bli tristare? Inte ens Kattfröken vill gå ut. Funderar på att göra i ordning ett nytt och inte så komplicerat projekt. Ska tas med till jobbet och stickas på under rasterna som jag tycker är trista egentligen. Helst skulle jag vilja sova bort mina raster för det vet jag att jag mår bra av. Men på min nya arbetsplats så har man för det mesta sällskap på rasten så då är det mer socialt att sticka och prata.

2 kommentarer:

Smycka sa...

Grattis till din förlängning! Måste kännas gott efter en veckas arbete att få förlängt. Binge-stickningen ser intressant ut. Ska bli roligt att få se ditt alster när den är färdig. Hellre långsamt än inte alls! Jag har alltid med mig stickning som jag inte behöver "tänka" på, bara sticka. *hihi* Önskar dig en trevlig söndag. =o)

Rosenvante sa...

Skönt att du fick förlängt om även en kort tid.
Här var det fint igår men i natt har det snöat och nu töar det för fullt. Inget kul alls när det blir så grått och vått.