tisdag, januari 04, 2011

Lite nytt intryck

I går tog Mannen, Kära Syster och jag oss en promenad. I rubriken här nu ser ni vad vi såg där på stranden utöver havet. En helt underbar solnedgång över ett tillfruset hav. Man kunde ana det öppna havet långt ut men kunde inte riktigt se det. Har nog aldrig sett att det varit tillfruset så långt tidigare. Men så jag ju Bohuslänning egentligen och är inte van vid öppen horisontlinje. Nu är det sovdags och det snöar ute. Undrar hur mycket det blir innan jag vaknar till morgonen. Har varit ute lite idag och det var skönt, det blåste inget betyder det. Lite stickning har det också blivit på min Bingestickning. Någon frågade vad Binge är för något. Måste nog leta fram lite bilder som ni kan få se. Binge är alltså det halländska stickningen. Jag gör mönstret ”Blomster”. Just nu stickar jag bakstycket till min jacka och sedan ska det klippas upp och jackan ska sys ihop. Har aldrig gjort det förut.

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vi har inte fruset här ännu. Det är väldigt länge sedan det var is runt ön så det skulle faktiskt vara lite häftigt om det blev så.
Här började det snöa när jag körde hem i kväll, riktigt oväder. Hoppas det slutar tills i morgon.
Lycka till med jackan.

Samtal från min trädgård sa...

Trevligt att få läsa hos dig igen. Har inte varit ute vid havet så jag vet inte läget, men ska kanske ta en tur, men det är ju det med tiden....

Kristina sa...

Vilken vinter vi har! Så vackert det är med is- och snölandskapet. Idag dignar magnolian under snön. Jag har också kollat dina sjalar! Ursnygga!

Gunilla sa...

Väldigt fin bild i Rubriken.
Lycka till med ditt klipp i bingekoftan.