söndag, april 17, 2011

Besök hos barnbarnen

Idag har Mannen och jag varit på besökt hos barnbarnen. Jo, dom är ju i plural nu sedan en vecka tillbaka. Lillasyster fick som sitt livs första present från mig/oss, en stickad kofta (vad annars) och ett par gammaldags sockor. Storasyster fick likadana när hon föddes. Skiljer sig bara i färg och spetsmönstret. Färgerna på bilden är inte helt lyckade. Koftan är varmt gul och sockorna i ljusare gult med gröna band. Vet inte varför färgerna blir konstiga ibland. Men så är jag ingen fotograf heller.
Det börjar kännas riktig vår nu. Massor med blommor överallt i varje slänt. Även vitsippor och tussilago har jag sett. Nu ska jag bara ta med kameran också nästa gång jag är ute i naturen. I vår lilla miniträdgård har vi även en (1) maskros redan. Det är bara den goa värmen kvar nu.
Kan någon tala om för mig varför jag inte längre kan skriva i stycken här på bloggen? Allt blir ett stycke. Men när jag skriver så är det uppdelat i olika små stycken och det ser jättebra ut.

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Vad härligt med mindre stickningar, och så söt ditt nya barnbarn måste var i detta.
Ha' det gott.

Tatiana sa...

Vilken fin kofta du stickade till ditt barnbarn. Det är otroligt roligt att sticka till barnbarn.
Tack för ditt besök i min blog och dina varma ord.

Rosenvante sa...

Mysigt med babybesök. Gullig kofta och vilka söta små tussar du gjort.
Jag har också det problemet när jag skriver. Men jag trycker uppe på styckedelningen om jag vill dela upp det lite. Den ligger längst uppe i kanten och jag har för mig att det ser ut som en fabriks symbol. Du får prova lite genom att trycka på symbolerna.