söndag, april 10, 2011

Idag är det vår i Halmstad och ännu ett barnbarn har sett livets ljus

Jag har invigt min vår och sommarkappa för säsongen. Kändes märkligt men underbart. Visst blåser det lite fortfarande men det är nästan ljummet i vinden. Blommorna lyser i slänterna och Mannen jobbade i vår lilla ”trädgård” igår. Själv satt jag och sydde på min nya kjol. Tänkte att jag skulle ha foder i den för en gångs skull. Dum idé. Får ingen ordning på det där fodret. Jag brukar ju ha underkjol så jag vet inte vad som flög i mig. Till slut satte jag mig och sticka istället. Idag blev vi väckta av telefonen. Det var Lillfrökens pappa som ringde i ottan. Lillfröken hade just blivit Storfröken. Ja, hon hade alltså blivit storasyster. Själv var jag 6 år när jag blev storasyster så dagens storasyster upplever nog inte det på samma vis som jag gjorde för hon är bara precis fyllda 2. Men den dagen Kära syster föddes var en av mitt livs största dagar. Och Storfröken har också fått en lillasyster. Vi får hälsa på om några dagar när barn och mamma och hela familjen vilat lite och lärt känna denna nya lilla människa.

Inga kommentarer: