söndag, september 29, 2013

I morgon ska det ske


I morgon ska jag starta den allra första kursen för nybörjare eller näst intill för ABF. Det känns jättespännande. Förra terminen hade jag en kurs i en av stadens garnbutiker och det var också spännande men det kändes inte likadant. Mer som en övning inför det som startar i morgon kväll. Rapport kommer.

Jag kollar ibland på min blogg, mest på den blogglista jag har där. Alltså kollar av lite på andras bloggar betyder det. Just nu fick jag se hos Rosenvanten det här som jag kopierade. Hoppas du inte misstycker kära Rosenvante.

”Vad gör du nu för tiden varför hör du aldrig av dig, det var längesen du var här. Bor du kvar ute på ön, stickar du fortfarande är alla djur kvar. Många frågor och inga svar.”

Jag har inte skrivit på min blogg sedan i mars men innan dess var det till jul förra året. Och innan dess i april. Ni fattar att det dimper ner ett par om året. Men det är ju inte så jag vill ha det. Men jag har också sett att en del andra har det likadant eller helt lagt ner. Folk verkar hålla till mycket på Facebook och det är inget fel i det men det är liksom inte som min älskade blogg. Jag vet inte om det här kommer att funka men jag ska göra ett ärligt och uppriktigt försök.

Jag jobbar på som förskollärare fortfarande och bor kvar i Halmstad. Jag har lilla Kattfröken och Mannen är densamma. Så klart jag stickar fortfarande och jag har kvar mitt stickcafé som jag hela tiden försöker utveckla och försöker få fler och fler att komma till. Jobbar fortfarande också i Hemslöjden här i stan.

Nu ska jag packa ner lite saker jag ska ha med i morgon och så äta lite. Hoppas jag har några läsare kvar.

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Åh söta du, nu blev jag glad.
Jag har en melodi i huvudet med Tomas Ledin, det är den som är grunden till orden. ):
Hoppas det går bra med kursen och att vi båda håller oss här på bloggen nu framöver.
Kram

Kerstin sa...

Såklart du har läsare..... Fattas bara annat!

knitbyme sa...

Å nu har jag satt upp dig igen på min bloggs högersida med favoritlänkar. Kram

Efwa - Medea sa...

Vad kul att du börjar skriva igen!