lördag, november 16, 2013

Hej Tomtegubbar … eller?

I går, fredag, så var Mannen och jag och gjorde vår veckohandling som vi brukar. När vi kom till ICA Maxi så var det den här synen som mötte oss. Är det bara jag som tycker det här är konstigt. För visst har jag rätt, det är inte jul nästa vecka och inte veckan efter heller?
Idag har jag suttit på möte det mesta av dagen. Den här gången tog jag med mig ett sticke. Jag vet av erfarenhet att en del är störda när jag stickar, ytterligare en härskarteknik. Men jag har lättare att lyssna när jag har lite i händerna. Den här gången är det enkelt, jag stickar in hörlurar till en mobil som jag tänkte skulle vara klar för länge sedan men nu är det bara så snart som möjligt som gäller. Ska nog börja tänka på något nytt projekt av det här slaget. Fingrarna kan jobba och hjärna kan vara någon annan stans.
I onsdags var jag på stickcafé. Det som tidigare kallades för Hemslöjdens stickcafé men numera säger man nog oftast Kerstis stickcafé. Alla har inte klara namn som mitt, Halmstads stickcafé. Hur är det på andra håll tro.
Nästa vecka skulle det vara Kommunfullmäktige på tisdagen. Men det är inställt med motiveringen att det inte fanns tillräckligt med ärenden för att sammankalla ledamöterna. Det är också något jag funderar över. Hur är det i andra kommuner? Kan man verkligen göra så här? Tror aldrig jag var med om det i Göteborg. Inte vad jag minns i alla fall. På onsdag har jag stickcaféet, på torsdag förmöte med mina sossevänner inför nämndmöte i Kulturnämnden och på lördag är det Sandstickans stickcafé.
Visst har jag en bra vecka att se fram emot.


1 kommentar:

Rosenvante sa...

Jag håller med dig, det är allt lite väl tidigt. Men det fanns inga ljus i den va? Så det kan väl vara lite förlåtande då.
Har aldrig hört att de ställt in nått möte för att de inte har nått att ta upp, det finns väl alltid hur mycket som helst att ta upp kan man ju tycka.
Ha en fin vecka.
Fin header du fått