söndag, november 24, 2013

Mat, mat och mat


Ikväll har Mannen och jag varit på vår stamkrog och ätit en god middag. Det är närmast en kvarterskrog bara ett stenkast bort. Det är en restaurang med mycket god mat och väldigt bra service. Vi åt vår bröllopsmiddag där när det var aktuellt och sedan dess har vi alltid blivit mycket bra bemötta. Barnen, i mitt fall bonusbarnen, med familjer hade samlat ihop och gett oss som gemensam födelsedagspresent en festmåltid på sagda restaurang. Och just nu ikväll så har vi varit och ätit den. Problemet är nu att jag är alldeles för mätt för att ens tänka. Varför blir det så ibland? Tack barnen för födelsedagspresenten.

Det har varit en lagom full vecka. Jag hade stickcafé i onsdags och det var 16 glada damer där. Även den här gången var det en sprillans ny deltagare där. Nu har vi bara vår julavslutning kvar. Det känns inte alls som att vi är nära jul. Jag har fortfarande inte fått på mig kängorna eller vinterstövlarna utan går i lågskor. Och inte är det speciellt kallt heller. Men jag vet att vintern inte är långt bort och inte julen heller. Blir väl en vanligt jul med Kära Syster som besökare och så åker vi iväg till barnbarnen på julafton. Nyårsafton tillbringar vi hos goda vänner.

På tal om goda vänner. Vi hade våra bästa vänner här på lite mat igår kväll. Det känns som att det är alldeles för långt mellan att vi ses. Visst finns dom där hela tiden om jag behöver dom men just att ses och sitta och tjôta en kväll, äta lite gott och bara vara är alldeles för sällan. Men så gjorde vi i går. Och så har vi ju det stora gemensamma intresset, musiken. Vi lyssnade på jättemycket musik och vi kom i säng kl 03.00.

Nu har jag bara en vecka kvar på mitt nuvarande uppdrag. Det blev inte längre av någon anledning. Men det blir fler uppdrag så det är lugnt.
Nu är det bara en stund kvar till sista avsnittet av TV-serien "Bron" på SVT. Jag har aldrig missat ett avsnitt vare sig förra säsongen eller denna. Ser redan fram mot nästa säsong. Är väldigt svag för huvudpersonerna.

Inga kommentarer: