söndag, december 01, 2013

Adventhelgen i Halmstad


I går var Mannen och jag och handlade lite mat till Kattfröken. Inte vet jag om det är just i vår butik eller om det är allmänt men dom sa att det var kattens dag igår och idag. Det innebar att vi förutom hennes vanliga mat fick lite godis och en jättefin almanacka för nästa år. Vi passade även på att köpa en ny klöspinne till lilla damen. Nu står den där ny och fin. Lilla fröken tyckte även om sitt godis. Fast det fick hon inte smaka förrän idag. Hon höll på att äta upp min hand också i bara farten. Tror aldrig hon fått godis tidigare. Om man bortser från att hon alltid ska vara med och äta chips. Jag brukar, om jag någon gång köper chips, alltid ta salt och vinäger. Och det är även Kattfrökens favorit.

I dag var Mannen och jag till stan eftersom det var julskyltningssöndag. Ja, det var alltså första advent. Jag minns min barndoms julskyltningssöndagar hemma i Göteborg. Då snackar vi. Minns ni Nks fönster? Eller rättare Ferdinand Lundquist. Eller hur stavades det? Det var tider det. Och man fick träffa jultomten och skriva önskelista. Kommer dagens ungar att få sådana minnen.

Här i Halmstad var det också en ljusfest. Det var nog mest i Norre Katts park men när vi väl kom dit så var jag ganska trött på allt och vi promenerade sakt hemåt i stället. Julmarknaden på Stora torg var inte så trevlig som det varit de sista jularna. Jag har ju bara varit med de sista jularna. Men det var nog mer på Lilla torg. Men där var det så svart så man fick koncentrera sig på att inte stå på öronen.

Nu ska jag först lägga ut stickcaféet på Facebook och bloggen och sedan ska jag starta ett nytt projekt. Målet är att det ska vara klart på nyårsafton. Håll tummarna för mig.

Inga kommentarer: