söndag, april 27, 2008

Bröllopet över och vardagen tar vid.

I eftermiddags kom mannen och jag hem till Halmstad och Kattfröken igen efter bröllopet i Malmö. Man kunde tro att fröken var sur för att hon vart ensam sedan igår för hon kom inte ens och mötte oss i hallen. Men just nu är hon ute. Får väl släppa in henne innan jag går och ska sova. Brudparet var himla nöjda med sitt bröllop och bröllopsfesten. Det var bara för familjen. Nu är dom på väg till Vietnam på bröllopsresa. Hoppas vi får se bilder när dom kommer hem om ett par veckor. Jag kände mig riktigt fin i min nya linnedräkt och så tog jag den smaragdgröna sidenblusen under. Hade först tänkt en rosa topp, dräkten är ljust grå. Men så kände jag att en sidenblus skulle sitta bra. Fint väder fick vi också, solen kom precis när vi stod där utanför rådhuset på torget. Väderguden var snäll mot oss. Nu ska jag sätta mig och sticka en stund innan sängen skriker efter mig. Denna veckan är det framför allt tisdagens stickcafé på Hemslöjden som är höjdpunkten. Valborgsmässoaftonen är väl inget jag går igång på, slutar jobbet kl 17.00, men visst är det skönt att vara ledig på 1 maj. Fredagen jobbar jag dock.

Inga kommentarer: