onsdag, april 09, 2008

Ännu en dag till historien.

Nu håller jag på med två stickningar samtidigt. Det är ju det man ska ha enl flera stickerskor jag brukar träffa på stickcaféer. Men jag har ju försökt att hela tiden göra klart det jag påbörjat. Men just nu är jag på upphällningen på Kära systers sockor samtidigt som jag påbörjat min bolerokofta. Den är i starkt grön, nästan smaragdgrön. Dom är båda i ett stadie som passar att ta med bort för dom behöver inte 100% koncentration. Får se vad jag tar med nästa vecka på Fribergs. Jag har kommit på att jag har lite dålig koll på mina stickor. Framför allt rundstickorna. Ska sätta mig ner någon av dagarna och gå igenom och skriva upp. Det finns ett bra ark som man kan använda sig av för att pricka av på Stickas hemsida. Har kompletterat en del på senare tid. Jumperstickor har jag bra uppsättning av och även strumpstickor. Annars händer det väl inte så mycket här i vardagen. Åker till jobbet, gör vad jag ska, hem, stickar och äter och kramar och pussar på mannen, gosar med Kattfröken. Så går ännu en dag till historien.

1 kommentar:

Tina sa...

Gomorron
Jag har alltid haft ett par stickningar på gång. Just nu är det slutfasen för Nasse, två babykoftor och lite "tossor" som ligger i korgen. Alltid lika roligt att komma hit och läsa vad du har för dig.
Ha en bra helg
Kram Tina