tisdag, juli 29, 2008

Ännu en outhärdligt varm dag

Dagen har varit lika varm idag som igår. Tror jag, har inte kollat termometern. Mannen var uppe kl 7.00 och laddade tvättmaskinerna. Vi hade tvättstugan. Kl 11.00 väckte han mig och sa att jag fick gå och hämta det sista. En sådan man har jag. Annars har dagen mest tillbringats på stranden. Det går ju ann när man kan bada mest hela tiden. Måste ju få svalka av sig även om det i ärlighetens namn inte är så svalt i vattnet heller. Så hade jag ju virkningen med i dag också. Det känns bra att ha den och känna att man har något i händerna. Blir lätt rastlös nämligen. Kvällen har väl blivit lite mycket TV. Det var väl inte så väldigt bra artister om ni frågar mig men vi tittade ändå på Allsång på Skansen. Babsan gillar jag i alla fall. Och Eva Roos var ju en trevlig överraskning. Blir den kvinnan aldrig äldre? Därefter så blev det en favorit. Morden i Midsomer så klart. Men det kändes lite konstigt att dom firade jul. Men det är ok ändå. Bra som alltid.

2 kommentarer:

LenaL sa...

ha, idag har vi regn och bara 20 gr! Helt perfekt. Är inte så rasans förtjust i gassande sol och höga temperaturer heller. Fast å andra sidan vill jag inte heller att det ska vara grått och regn hela tiden. Aldrig blir man nöjd, i alla fall inte jag :-( Och nästa månad, sista hälften av augusti, då MÅSTE det bara vara varmt och fint, när vårt älskade barnbarn kommer på besök. Vi ska till badstanden då, nämligen. Hoppas vi i alla fall. Det har regnat varenda gång de varit här de senaste åren, oavsett årstid.

Ha det så jättegott, snart är det höst!

Kram

Anonym sa...

Babsan är kul!