torsdag, juli 03, 2008

Sol och bad.

Sol och bad är väl det som mest betecknar denna dagen. Jag jobbade tidigt idag så mannen och jag har varit en tur på stranden i eftermiddag. Men för mig som inte är någon vidare sommarmänniska var det förfärligt hett. Men det var ganska kallt i vattnet så jag gick bara till knäna. Skönt att bli avsvalkad. Skulle nog tro att det kan bli lite strandliv i morgon också. Visserligen skulle det visst bli lite molnigt och så men ändå. Maken är ju en sommardyrkare av stora mått. Kära syster har beställt ett par sockar i samma lila garn som de förra. Hon skickade med mig garn ifrån Göteborg i söndags. Hon vill ha exakt likadana som mina. Själv funderar jag på att sticka mig ett par nya sockar som i så fall ska bli gula. Jag tycker om färger. Har ramlat ner i en svacka igen vad beträffar den blå jumpern. Behöver ta tag i den igen. Jag har blivit förfrågad om jag vill vara med på en blogg som handlar om deckare. Det låter ju väldigt spännande. Jag läser inte direkt deckare, har försökt massor av gånger och en del har blivit lästa men många gånger har jag gett upp. Däremot så tittar jag gärna på deckare i TV och på film. Favoriten är engelska för jag tycker mer om när det finns lite tanke och hjärna bakom och inte bara pang och skjutande. Med andra ord är jag ingen älskare av amerikanska filmer. En del är ok och faktiskt bra men om man ska räkna dom som grupp så faller dom. Danska deckare har jag också fått upp ögonen för på senare tid. Ja, det ska bli spännande att blogga om deckare.

2 kommentarer:

Marias stickning och läsning sa...

Hej!
Läser att du gillar engelska deckare på TV. Det gör jag också. Både i bokform och i TV. Har du hittat till kanal 9? På fre och lör kvällar visas där både kommissarie Morse i enskilda avsnitt och Dalgliesh i serieavsnitt även flera andra deckare.

ROSA E OLIVIER sa...

Piú giú, in fondo alla Tuscolana...!?...passavo per un saluto!