torsdag, december 18, 2008

Gammelrosa sjal och lilla Kattfröken

Nu är det bara en dag kvar att jobba. Det är bara så underbart att tänka på. Men julen är ju tyvärr inte över ännu. Möjligt att jag låter väldigt pessimistisk men jag tycker inte om julen, jag bara följer med. En hel del som ska fixas innan dess också. Tänk om man bara kunde ta stickningen eller kanske en bok och krypa upp i soffhörnet och skita i resten. Man kan kanske få drömma lite. Jag har ju skrivit några gånger om min gammelrosa sjal som jag lite spontant satte igång med när jag hittade garn som jag ärvt från min mamma. Den blev rätstickad och inte alls så dum och väldigt skön att ha runt halsen. Vet inte om jag ska sträcka den och ha mer som sjal eller låta den vara och ha mer som sjalhalsduk. Bilden är kanske inte den bästa jag tagit men ni förstår säkert hur den ser ut. Tog ett sådant där spontant kort på Kattfröken häromdagen igen. Det ser alltid ut som hon har så skönt när hon ligger där. Hon ger en sådan fridfull känsla till mig.

2 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Ser härligt ut att ligga där på soffan! Man kanske skulle göra det samma.....

KMalinkaVintage sa...

Lovely cat!
Happy New Year!