onsdag, december 17, 2008

Orkeslös men snart är semestern här

Nu var det plötsligt länge sedan jag skrev här igen. Det är så himla mycket runt mig just nu att jag liksom inte ens orkar samla tankarna för ett par rader här. Har svårt att koncentrera mig på något över huvud taget. Kan inte förstå hur vissa kan sticka en väldigt massa och skriva här nästan varenda dag och dessutom sitta och lägga kommentarer på hur många bloggar som helst. Men jag blir så himla glad när andra kommenterar hos mig. Men jag hinner inte som jag skulle vilja och föresten orkar jag inte heller. Men nu är det jobb bara denna veckan och så kommer lite välbehövlig semester. Det ska bli så underbart så det kan jag inte ens beskriva. Jag börjar få ordning och struktur på sorteringen av allt mitt garn. Men det är så mycket annat också som ska göras. Var ska man få plats med allt? Jag skulle behöva bo i ett stort hus med både eget rum och en stor vind eller något för förvaring. Dock vill jag inte ha eget sovrum för jag tycker det är så underbart att känna en varm kropp i sängen när jag ska sova eller för den delen vaknar på morgonen. En gemenskap och samhörighetskänsla som inte går att klä i ord. Men det var inte kul att kliva upp ur sängen igår morse, t ex, när klockan var 04.45 och mannen bara kunde dra täcker upp till hakan och somna om. Jag har ju ganska oregelbunden arbetstid. Har ett schema som ligger på 2 veckor och jag börjar alltifrån 06.30 till 10.00. Kroppen vänjer sig aldrig och det är inte bra med denna ryckighet och oregelbundenhet. Var bättre förut när jag var på mitt gamla jobb och klev ur sängen kl 06.00 vareviga arbetsdag. Men det var nog det enda som var positivt med det jobbet. Nja, nu kanske jag tog i. Jag hade några arbetskamrater som jag tycker mycket om. Det har inte blivit så väldigt mycket stickat på det sista. Jag har några varv kvar på min gula härliga slipover och så har jag klart hällappen på den sista grå sockan. Måste se till att montera den blå jumpern också som har legat till sig tillräckligt. Har hur många projekt till som ligger och maler i huvudet och som jag skulle vilja börja med. Men när ska jag orka? Skulle behöva bli pensionär bara för att få sticka mera. Men det är ju många år kvar till dess.

2 kommentarer:

LenaL sa...

Hoppas du får en riktigt skön ledighet och önskar dej en riktigt god jul och ett gott nytt år!

Kram

stickkatten sa...

Jag längtar också efter julledighet, men julen skulle gärna få vara för mig med, men nu har man ju ganska små barn 11 år och han längtar.
En bra bok stickning och mitt soffhörn räcker för mig
God jul önskar Mona