tisdag, december 30, 2008

GOTT NYTT ÅR

Önskar jag er alla som besöker min blogg. Hoppas att 2009 blir bättre för mig privat än vad 2008 har varit. Det har varit ett ganska ansträngande tid. Och en speciell person som står mig mycket nära hoppas jag det speciellt för. Året har inte slutat så väldigt bra. Min pappa dog förra måndagen helt överraskande och helt utan förvarning. Visst, han var ingen tonåring men pigg och glad som är lärka. Trots att man liksom vet, att man inte har sina gamla föräldrar för evigt så är man aldrig förberedd. Och som sagt, han hade inte tänkt lämna in ännu på ett tag men ändå blev det så. När helgerna är slut så ska jag ta tag i mina stickningar igen med ny energi. Och så ska jag sätta upp mina garnlådor på vinden. Det blev 5 lådor, modell större. Den här gången ska jag ställa dom längst fram så det blir enkelt att gå dit och härja och hämta garnet när det behövs. Mannen och jag har varit i Stockholm ett par dagar. Vi hälsade på familjens mellandotter och hennes sambo. I tisdags hade vi en museidag. Först avverkade vi Stadsmuseet följt av Livrustkammaren och så avslutade vi med Musikmuseet. Vilken underbar dag. Jag har alltid älskat museer. Igår vandrade mannen och jag runt på stan och det var också roligt. Jag har inte varit så mycket i Stockholm så jag insöp alla kända gator och miljöer. Jag kan vägen mellan centralstationen och riksdagshuset sedan tidigare men det är nog nästan allt. En del god mat har också avätits och det är ju alltid en njutning när man är på resande fot. Och så var vi och demonstrerade igår. Det var emot Israels attacker mot Palestina. Undrar om det kommer att bli fred någon gång. Kallt var det i Stockholm i alla fall. Svinkallt!

4 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Jag hoppas ditt 2009 blir mycket bättre och roligare, vissa år är bara för tunga.

Ett riktigt stort GOTT NYTT ÅR till dig och massor med nyårskramar

Tina sa...

Ditt 2009 blir bra och roligt det lovar jag dej.
Många kramar till dej från mej
Gott nytt år

Samtal från min trädgård sa...

Det gör mig ont att höra med din pappa, men du sätter väldigt kloka ord på det. Många nyårskramar till dig.

Monica Hansen sa...

Trist att din pappa lämnat er, men önskar er ändå ett gott 2009.