fredag, april 24, 2009

Väldigt roligt med era kommentarer

Tack för glada tillrop vad gäller både pulsvärmarna och sjalen. Kära syster tyckte också det var roligt att ni gillade sjalen för hon hade ju själv valt både garnet och mönstret själv. Nu har jag också en härva likadant garn, annan färg, så nu behöver jag ett vackert mönster och göra en minst lika vacker sjal. Någon undrade var jag hittat mönstret till pulsvärmarna. Men jag kan inte nå personen ifråga via mail eller hennes blogg. Så hoppas du läser det här. Jag slängde ut frågan om någon hade mönstret bara och då nappade en bekant som jag brukar träffa på stickcaféer. Hon ritade av sina och så fick jag det. Så enkelt kan det också gå till. Om du som undrade vill ha så skicka mig ett mail så fixar vi det. Nu är det fredag kväll och vi har sett ”Så ska det låta” som vi båda gillar, Mannen och jag, en avkopplande start på helgen. Det ska visst bli fint väder också denna helg och även nästa vecka. Mannen har redan gått i spinn medan jag är mer avvaktande. Sommaren och värme är inte min avdelning. Tacka vet jag hösten och vintern. Risken är ju alltid att det är en enda lång höst och det är väldigt trist förståss. Men jag överlever nog denna sommar också.

Inga kommentarer: