onsdag, april 29, 2009

Vårens sista stickcafé och en ny bekantskap

Igår kväll var jag på stickcafé på Hemslöjden. Det var sista för terminen. Vi var ungefär 9 glada stickerskor varav en på besök ifrån Sundsvall. Det var Maria som är i Halmstad denna vecka. Det var första gången vi träffades irl. En mycket trevlig bekantskap och hon verkade ha trevligt i vårt stickgäng. Vi har läst och kommenterat på varandras bloggar ett bra tag nu. Någon undrade om min nya väska för det hade hon sett här på bloggen. Då blir man glad. Jag har fått en del kommentarer av folk jag känner att dom har gillat Kära systers sjal. En ville även ha beskrivningen för att se om hon inte skulle sticka den själv. Då blir jag glad. Föresten, har jag berättat vad det är för garn i sjalen? Jag har köpt det hos Garnpaletten. Nu har vi fått sommaren hit till Halmstad. Mannen har legat på stranden idag för första gången. Det var någon som badade kunde han berätta. Han kunde också berätta att vattnet inte var varmt. Själv har jag ju arbetat som vanligt. Vi var med barnen och plockade skräp. Det gör vi en gång per år. Men det måste ha varit någon före oss för så lite skräp har det inte varit de andra två åren jag jobbat här i stan. Men ganska många fimpar hittade barnen och så tyckte dom att alla pinna som var överallt är skräp. Men jag tror snarare att det skulle vara till deras pinnsamlingar.

Inga kommentarer: