söndag, september 27, 2009

Bokmässan i Göteborg

I går var Mannen, Kära syster och jag på bokmässan i Göteborg. Jag har alltid varit på bokmässan men på senare år när jag flyttat från Göteborg så har det inte blivit av. Kände direkt igår att jag saknat spektaklet mer än vad jag trodde. Mannen tyckte att det var kul även om han inte gillar att det är så mycket folk att knô med. Man skulle lätt kunna samla på kändisar när man promenerar runt. Men det får nog vara. Massor med människor var där och mycket stämning tycker jag. Men är man boknörd sedan barnsben så är man. Dock köpte jag endast en bok i år. Det blev Jan Guillous nya ”Ordets makt och vanmakt”. Och självklart såg jag till att få den signerad. Har i och för sig en hel samling signerade Guillou här hemma. Förr om åren har jag alltid studerat mässprogrammet ordentligt innan mässan och varit förberedd på vad jag velat lyssna på. I år var det inte så för vi bestämde oss sent för att åka. Men jag gick hastigt igenom programmet på plats och jag måste säga att det höll inte samma klass som förr om åren. Det innebar att vi missade en del. Inte minst Björn Ranelid. Jag hann inte med Skavland heller men det var mer tidsbrist.

Vi träffade även på kulturministern och Sune/Bertskaparna Anders och Sören. Minns inte längre efternamnen på dom. Carl-Einar Häckner var en ren slump att vi hittade. Det känns som att komma hem när man träffar på honom. Vi har liksom samma bakgrund. Här har ni lite bilder. Se och njut och är det något underligt så fråga mig.

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Och jag har aldrig varit på bokmässan, men man kanske skulle ta sig en titt någon gång. Bokintresse finns i alla fall hos alla fyra i familjen!