fredag, september 25, 2009

Halmstads musikklasser på Östergårdsskolan

I går kväll var Mannen och jag i S:t Nikolai kyrka här i Halmstad. Det var musikklasserna på Östergårdsskolan som hade en musikalisk afton. Det var påkallat eftersom alliansen här i stan vill dra bort stödet för just musikklasserna. Vi gick dit av två anledningar. Det ena var så klart att få en musikalisk upplevelse och det fick vi. Helt fantastisk körsång. Inte mindre än 17 stycken blev det. En tjej sjöng bl a solo i Beatles ”Let it be” som sista nummer. Helt fantastiskt! Vilken röst hon hade tjejen. Anledning nummer två var att visa vårt stöd för dessa ungar. Och de stod och samlade in namn och så klart vi skrev på båda två. Kyrkan var helt full med folk. Nu håller vi tummarna bara. I morgon, lördag, ska Mannen och jag åka upp till Göteborg. Vi ska på bokmässan. Innan jag träffade min älskling så var jag alltid där, missade inte en mässa. Men sedan blev det inte så. Nu har jag då bearbetat Mannen så nu ska vi äntligen dit. Ser verkligen fram emot morgondagen. Kära syster ska också följa med. Hon var min ständige följeslagare förr om åren. Barnbarnets kofta växer. Det fixar sig nog. Tror jag. Jag är visserligen inte hemma mer än måndag kväll och torsdag kväll. Och på lördagen åker jag till Kungsbacka och Mannen till Malmö. Håll tummarna för mig!

3 kommentarer:

Smycka sa...

Det blir så fin akustik i kyrkan när de sjunger. Hoppas ni finner något på bokmässan. Har aldrig varit på någon sådan. Kram kram =o)

Smycka sa...

Du har en award hos mig. Kram =o)

Rosenvante sa...

Bra att ni ställer upp för ungdomarna och roligt är ju när man får ut en upplevelse av det också. Hoppas bokmässan gav mycket. Håller tummarna för att du hinner sticka klart