lördag, september 12, 2009

Kort stickrapport och hösten startar

Så är det helg igen. Det har varit en ganska lugn vecka får jag nog säga. Rörigt på jobbet dock. Men å andra sidan är det rörigt nästan jämt där. Har gjort klara pulsvärmarna jag har hållit på med ett tag nu. Ska faktiskt ges bort ikväll just. Vi är bortbjudna till ett par goda vänner och det blir sammanlagt tre par som ska träffas. Båda damerna ska få var sina pulsvärmare. Hoppas nu bara att dom kommer att tycka om dom. Har påbörjat koftstickningen till barnbarnet också. Blev en klassisk kofta i ett klassiskt mönster. Bild kommer när hon fått sin kofta. Gul blev den i alla fall. Och jag är nästan vid armhålet nu så den ska nog bli klar i tid. Bak och framstycken stickas i ett upp till ärmen. Jag har också lagt ner en del tid på att skapa bloggar för både stickcafét vi ska ha här i Halmstad och lokalföreningen till Sticka, Sandstickan, som vi har här i södra Halland. Nu i veckan ska jag gå runt till garnbutikerna och lämna affischer så att det kommer folk till Fribergs den 30 september. Ska bli spännande. Den 29 september är det första gången för säsongen det är stickcafé hos Hemslöjden. Dom kallar det för stickgille men det är ju faktiskt samma sak. Tyvärr krockade det med en föreläsning jag ska på. Aldrig får man vara riktigt glad. Jag som har längtat så hela sommaren på att allt ska komma igång igen.

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Så energisk du är och allt du hinner med. Ser också framemot stickcafé som börjar måndag kväll. DEt är kul att träffa alla igen.