söndag, februari 03, 2008

Underbara helt vanliga dag.

Idag har det varit en helt vanlig, normal dag. Det har varit riktigt bra väder med delvis sol och tänk att kunna äta en ordentlig frukost och till och med middag. Kan man ha det bättre? Ibland är man nöjd med ganska lite för det känns ganska stort. Mannen och jag tog till och med en promenad på stan och gick över Nissan vid Järnvägsbron och gick tillbaka över bron vid biblioteket. Det verkar som det senaste bygget vid Nissan ska vara inflyttningsklart i sommar. Det har byggts där längre än sedan jag satte min fot på Halmstads mark. Vi har haft problem med nätverket i några dagar. Det har varit instabilt. Men igår eftermiddag så lyckades mannen här fixa det hela. Och nu funkar det direkt när jag sätter på datorn. Vad skulle jag göra utan honom? Vi, mannen och jag, hade spetsat oss på att se Wallanderfilmen ikväll. Visserligen med Krister Henriksson men ändå. Vi föredrar båda Lassgård som Wallander men ibland får man vara nöjd med det som finns. Det visade sig redan i inledningsscenen att vi sett den förut på TV. Så var det med det roliga. Den var dessutom inte speciellt bra första gången och säkert inte bättre för en omtittning. Lite stickning har jag också gjort idag. Satt en lång stund förut och stickade på flätan runt mössan. Ren njutning.

Inga kommentarer: