onsdag, maj 20, 2009

Lite stickning men mest ont i ryggen

Tänkte bara skriva några ord om mitt stickliv just nu. För snart två veckor sedan när jag stod i badrummet och böjde mig ner en morgon så högg det till i korsryggen. Det är för mig inget konstigt för det händer ibland. Första gången jag hade ryggskott var hösten 1976 så jag känner igen det när det händer. Brukar gå över på några dagar, någon vecka. Men den här gången går det inte över. Om det inte fixar sig i början av nästa vecka så måste det bli vårdcentralen. När jag är igång på dagarna, sitter ju bara ner när jag äter, så känner jag inte så mycket. Kan inte böja mig ner obehindrat men ändå. Men när jag sätter mig i fåtöljen på kvällen för att sticka så fixar jag inte mer än ca 5 minuter. Sedan gör det så ont så jag vet inte var jag ska ta vägen. Så det brukar bli att jag lägger mig ner och ser på TV istället. Inget kul alls. Alltså när jag går och när jag ligger ner så gör det inte ont men så fort jag sitter så gör det så ont, så ont. Detta innebär att det inte blivit så mycket stickande det sista. Ena sockan är klar och jag hann börja på pulsvärmare, i Bohus stickning, nr 2 är påbörjad. Men jag vill ju ha den klar men fixar inte det. Tålamod är inte min starkaste sida.

4 kommentarer:

SF sa...

Prova att ligga och sticka! Jag stelopererades i ryggen förra året och har fortfarande svårt att sitta en längre stund, så jag ligger ner mest hela tiden. ibland kan man behöva lägga ett par mindre kuddar under armbågarna för att få det hela att funka.

StickLena =KnitLena sa...

Stackars dig!
Hoppas att du får bra och effektiv hjälp snart
...stickning ska ju göra gott och inte ont...
krya-på-dig kram
Lena

Knyppeltanten sa...

Jag säger som Signe, ligga ner i soffan och sticka går jättebra. Jag brukar alltid använda rundstickor så att inte stickorna slår i soffan hela tiden. Eller strumpstickor.
Hoppas att du blir bättre.

Smycka sa...

Låter inget vidare du! *kramar om dig försiktigt* Hoppas att det går över fort!

Kram
Ulrica =o)