lördag, maj 16, 2009

Orkidéer, lampor och lilla Kattfröken, lite melodifestival

Gisses är det redan en hel vecka sedan jag skrev här. Vart tar tiden vägen? Förra söndagen var Mannen och jag i Göteborg för att gratta Kära syster som fyllde år förra veckan. Hon fick en lampa av oss. Hon behöver verkligen en bra arbetslampa. När jag hade köpt den till henne så insåg jag att det var dags att köpa ny till mig själv också så då fick jag göra det. Kära syster tyckte om sin lampa i alla fall. Så nu kan hon både brodera och sticka i ordentligt ljus. I tisdags promenerade en hög förskolepersonal en sträcka av Prins Bertils stig. Vi gick ifrån Slottet till Brottet. Där åt vi picknick på stranden. Vet inte hur långt det kan vara för jag hade aldrig gått den sträcken tidigare. Trevligt var det och en tipspromenad hade ordnats. Fint väder och gott humör gjorde det till en riktigt trevlig aktivitet. Hoppas det återkommer.
Jag brukar ju ta kort på våra växter här hemma ibland. När jag tycker att det är något som är fint och som jag vill visa upp. Den här gången är det Mannens orkidé. En av dom kanske ska tilläggas. Jag har aldrig gett mig på dom men har en som Mannen får sköta. Är bättre på att sköta Saint Paulior.
Har den här gången också gjort en stilstudie på Kattfröken. Hon är upphov till många glada skratt och leenden. Tur hon inte blir ledsen när man skrattar åt henne. Ikväll ska vi hem till goda vänner och titta på Melodifestivalen tillsammans. Har gjort så i några år nu. Vi håller tummarna för alla svenskar. Sverige på första plats och Azerbajdzjan på andra. Kan det vara något? Jag gillar ju Arash redan tidigare. Och Malena Ernman är ju bara sååå bra. Trodde aldrig jag skulle kunna gilla när man blandar populärmusik med operaljud. Men hon gör det väldigt bra. Kan det vara hennes starka personlighet tro, som gör det.

1 kommentar:

Unknown sa...

Mannen är visst duktig på många områden. Var rädd om honom! Kattfröken är visst en riktig akrobat ser jag. Hon kanske ska ta värvning på någon cirkus. Jag håller tummarna för Sverige ikväll. Hoppas hon vinnre och skulle hon inte göra det så kommer hon att hamna bland dom 5 bästa.