söndag, maj 31, 2009

Solen och människorna log i Hammarkullen

Så då var vi i Hammarkullen, Göteborg, igår då. Hämtade Kära syster och så försökte vi hitta en liten plats till vår lilla bil. Förr behövde man aldrig p-plats, bara att ställa sig på balkongen och avnjuta hela festen. I år fick vi ställa bilen på Hjällbovallen i Hjällbo och gå upp för backen. Jisses vad mycket folk. Kändes nästan värre än vanligt. Jag har dock inte sett några siffror på hur många besökare det kan ha varit. Man ska också komma ihåg att karnevalen startar redan på fredagen och är nog i skrivande stund kanske inte över. Eller så håller dom på att packa ihop. Det är visst väldigt många festivaler runt om i vårt avlånga land men jag tror nog ingen är som denna karneval. Inga stora artister och inga kommuntjänstemän behövdes. Och det är nästan det bästa av alltihopa. Det är människorna i Hammarkullen som skapar den här festen. Gå in på Karnevalens hemsida och läs i Göteborgs-Posten så får ni lite kött på benen. Såg att Tony Parath lagt en kommentar till mig. Om han ser det här eller någon i karnevalskommit läser det här så hälsa att jag blev så himla glad att hitta hans namn på min blogg. Säg till honom att höra av sig, mailadress finns på min profil här på bloggen. Känner Tony sedan han var liten.

4 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Låter som världens fest, bokstavligt talat. Och vilket härligt väder ni hade.

Kristina sa...

Varje år säger mina söner att vi skall gå på Hammarkullefestvalen (vi bor i Kortedala, så det är inte långt)men det har aldrig blivit av. Förstår att det är en upplevelse!

teresa sa...

Tack för info om Sofiero men vet du,det pågår faktiskt en utställning om Karin Larsson, kollade jag nu! Den öppnade 27 maj o pågår till i september. Så det blir nog en (lång) tur iaf.

LenaL sa...

Vilka härliga bilder! Det låter verkligen hur kul som helst.

Hoppas du är bättre i ryggen?

Kram