tisdag, juni 02, 2009

”När internet bildar familj”

I söndags läste jag en spalt i Sydsvenskan skriven av Per Svensson, ”När internet bildar familj”. Den borde alla som har bloggar läsa. Vet inte om man ska tiga ihjäl Svensson eller om man ska bli förbannad. Vad tycker ni bloggare t ex om det här citatet? ”… hat mot intellektualism som han tycker genomsyrar bloggar, …” Läs spalten på den här länken och skriv gärna på din blogg vad du tycker om kulturjournalister tycker om oss bloggare. Glöm inte lägga en blänk till mig så jag får läsa vad du skriver. http://sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/kulturkritik/article434797/Nar-internet-bildar-familj.html

7 kommentarer:

SF sa...

Handlar inte detta om att etablerade medias företrädare plötsligt inte är ensamma på arenan. När vem som helst kan skriva om vad som helst och faktiskt få folk som läser det man skrivit så har man ju förlorat greppet om debatten på något sätt. Sen undrar man ju vilka bloggar han läst. Att generalisera över hur alla bloggar är är ju ungefär lika dumt som att tala om hur alla svenskar är.

fale artut sa...

Jag säger bara ett stort HURRA åt de bloggar som jag läser och som jag tror att han helt har missat!
Här ryms kultur, liv, glädje, mod, hjärta, kärlek, smärta, lust, längtan, hjälpsamhet, värme, helt enkelt mänsklighet!
Stackarn! Hur har han missat allt detta! Och VARFÖR läser han så mycket om han inte gillar det?
Perfekt att trycka bort det man inte gillar.
Sen ska man ju som alltid tänka på vad man uttrycker, inte förnedra andra och normala moraliska och etiska regler ska ju användas dygnet runt, överallt.

fale artut sa...

jag känner stor värme! Jag tycker ju såklart att du ska sticka med Tant Kofta! För att hedra bloggvärlden! OCH för att det är så KUL!

Marias stickning och läsning sa...

Ja, vad ska man säga? Det är väl självklart att det finns en massa smörja i bloggvärlden liksom det finns i alla media. Men det innebär inte att allt är skräp och ointressant. Det handlar nog om att elitistiska journalister och skribenter har fått konkurrens av alldeles vanliga människor.
Trevligt det du skrev om Hammarkullefestivalen. Den skulle jag gärna besöka.
Ska försöka blogga lite mer framöver. Varför detta nedvärderande av tonåringar från Per Svenssons sida???

fale artut sa...

Hahaha! Så kul med din länk!
Jag blev ju bara tvungen att skriva ett MAIL till karln!
Han har absolut läst fel bloggar!

fale artut sa...

Kolla din mail, om du inte har fått något så kontaktar du mig!
Jag har skickat en liten sak till dig!

LenaL sa...

Ja kära nån, Stor i orden men liten på jorden, det är ett uttryck som jag tycker passar som hand i handske på karln. Helt uppenbart att han känner sej fruktansvärt hotad.

kram!