lördag, juni 13, 2009

Internationella stickdagen, World Wide Knit in Public Day

Idag skulle det då bli stickning i Norre Katts park här i Halmstad. Vi skulle sitta ute och sticka och ha picknick med. Men vädergudarna satte stopp för detta. Vilken tur att vi har Fribergs café och inte heller helt otrevligt att det ligger precis vid parken. Ca 9-10 damer träffades med stickor och virknålar. Och gott te och kaffe fanns det med goda tillbehör. Jag hade planerat för te och hembakade kanelbullar så det fick det ju så klart bli även på Fribergs. Men det blev ju inte jag som hade bakat bullarna den här gången. Får baka dom åt min älskade Man istället. Tror jag inte han blir ledsen för. Trevliga 3 timmar blev det och jag hoppas de andra tyckte det samma. Jag hade planerat att ta lite bilder men gick så klart ifrån kameran hemma. Så typiskt men väldigt mycket mig.
Nu ska jag fortsätta med min stickning. Håller på med ett sommarlinne som jag nog tror man kan kalla för retro eller vintage stickning. Så här ska det se ut när det blir klart. Jag stickar i originalgarnet. Det var min mamma som en gång i tiden köpte beskrivning och garn till sig för att sticka just det här linnet. Men av någon anledning så fick hon aldrig satt igång. Så nu får jag väl sticka det för henne.

Inga kommentarer: